درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

اولین شبکه ۵G دنیا با کمترین سطح انتشار کربن در عربستان

  • کد خبر: ۱۷۹۹۶۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
اولین شبکه ۵G دنیا با کمترین سطح انتشار کربن در عربستان
عربستان سعودی اولین شبکه ۵G دنیا با کمترین سطح انتشار کربن را راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - شرکت Red Sea Global با همکاری اپراتور مخابراتی Zain KSA اولین شبکه ۵G دنیا را خواهد ساخت که کمترین سطح آلودگی کربنی را منتشر می‌کند. این شبکه در مجموعه Six Senses Southern Dunes در منطقه The Red Sea راه‌اندازی خواهد شد. ۱۰۰ درصد انرژی این شبکه از بیش از ۷۶۰ هزار پنل خورشیدی تأمین می‌شود که در فضایی به وسعت ۲۸ هزار کیلومتر قرار داده می‌شوند.

«جان پاگانو»، مدیرعامل Red Sea Global می‌گوید: «ما با استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه مهم The Red Sea و حرکت به‌سمت حفظ ۳۰ درصدی منابع طبیعی تا سال ۲۰۴۰، می‌خواهیم الهام‌بخش توسعه گردشگریِ احیاکننده در جهان باشیم.»

برج‌های این شبکه با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و طراحی آن به نحوی است که با سایر بخش‌های پروژه The Red Sea همخوانی داشته باشد. بخش بیرونی این برج‌ها سنگی به‌نظر می‌رسند تا به‌خوبی در محیط تلفیق شوند.

«سلطان بن عبدالعزیز الدغیثر»، مدیرعامل Zain KSA، درباره این پروژه گفت آن‌ها متعهد شده‌اند که نوآوری‌های مدنظر خود را بومی‌سازی کنند، درنتیجه این برج‌های ۵G را در داخل خود عربستان سعودی ساخته‌اند.

این پروژه سه هدف اصلی را دنبال می‌کند: حفاظت از محیط‌زیست، کاهش آلودگی‌ها با استفاده از انرژی تجدیدپذیر و کاهش کج‌ریختی‌های بصری.

مدیرعامل Zain KSA می‌گوید: «به‌عنوان یک سرویس‌دهنده پیشگام خدمات مخابراتی و دیجیتال، به‌شدت از بابت این دستاورد که مسیر تبدیل‌شدن ما به یک سرویس‌دهنده فناوری‌های پایدار را هموار می‌کند، مفتخریم.»

الدغیثر می‌گوید Zain از طریق همکاری با Red Sea Global یک بار دیگر تأکید می‌کند که هدف این شرکت مطابق با برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان، حفظ طبیعت و پایداری آن برای نسل‌های آینده است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->